Sosyal Medyada Olumsuz Yorumlara Nasıl Yanıt Verilmeli?

Sosyal medya olumsuz yorumlar birçok içerik üreticisinin çoğu zaman canını sıkan bir unsurdur. Ancak tarafınıza gelen olumsuz yorumları anlayışla karşıladığınızda ve nasıl doğru cevap vereceğinizi öğrendiğinizde bu durumu olumlu olarak değiştirebilirsiniz.

Olumsuz Yorumun Nedenini Bulmak

Sosyal medya yorumları olumsuz bir şekilde tarafınıza geldiğinde bir içerik üreticisi olarak moralinizi bozmak yerine öncelikle sorunun kaynağına inmenizde fayda olacaktır. Takipçiniz olan ya da olmayan bir kişinin yaptığı olumsuz yorumu detaylı bir şekilde okuyarak hangi noktada bir şikayetin belirdiğini tespit edebilirsiniz. Bu olumuz yorum özelinde ürün ve hizmetlerinizi tekrar gözden geçirerek yorumun doğruluk payı hakkında da bilgi sahibi olabilirsiniz. Böylece ürün ve hizmetlerinizin kalitesi için olumsuz yorumları dikkate almanızda fayda olacaktır.

Sosyal medya ortamında birçok noktada olumsuz yorumlar sizlere avantaj dahi sağlayabilir. Bu nedenle olumsuz yorum aldığınız için tedirgin olmak yerine bu duruma iyi yönlerinden bakarak krizi etkili bir şekilde fırsata çevirebilirsiniz.

Profesyonelliği Elden Bırakmamak

Kriz yönetimi sosyal medya üzerinden de olumsuz yorumlar dahilinde başarılı bir şekilde yapılmalıdır. Eğer doğru bir kriz yönetimi yapmak istiyorsanız sahip olduğunuz profesyonelliği olumsuz yorum alsanız dahi elden bırakmamanız gerekir. Tarafınıza gelen yoruma vereceğiniz cevabı hazırlarken siz dili kullanmanız ve karşınızdaki kişiye hitap etmeniz gerekir. Cevabınız özelinde olumsuz yorumu kestirip atmak yerine gerekli tüm açıklamaları yapmanızda da fayda olacaktır. Bu şekilde olumsuz yorumda bulunan takipçinizin güvenini kazanabilir ve profesyonelliğiniz için takdir edilebilirsiniz.

Aksi özelliklerle bir cevap metni hazırlamanız ise olumsuz yorumda bulunan kişi için imajınızın daha kötüye gitmesine neden olacaktır. Eğer yapacağınız yorum bir gönderiniz altında yer alıyorsa cevabınızı diğer takipçileriniz de göreceği için büyük ölçüde takipçi kaybı yaşayabilirsiniz. Yaptığınız her yanıt yorumunun diğer takipçileriniz tarafından da görüleceğini unutmamalısınız.

Eğer tarafınıza yapılan yorum uygulama kurallarını aşıyor ve uygunsuz temalar içeriyorsa bu yorumları cevaplamadan silmeniz daha yararlı olacaktır. Aynı zamanda size uygunsuz bir şekilde yorum yapan kişileri engelleyerek de sizlere ulaşmasını önleyebilirsiniz.

Kibar Bir Mesaj Metni Oluşturmak

Sosyal medya iletişimi kapsamında hesabınız üzerinden diğer kişilerle iletişime geçerken işletmenizin itibarını ve imajını da düşünmeniz gerekir. Olumsuz yorumlarınıza verdiğiniz yanıtlarda profesyonel olmanız kadar kibar bir tutuma sahip olmanız da önem taşır. Saldırgan bir tavır ile verdiğiniz yanıtların hiçbiri olumsuz yorumların tersine dönmesini sağlamaz. Aksine diğer takipçilerinizin de size bu davranışınızdan dolayı olumsuz yorumlar yapmaya başladığınızı görebilirsiniz.

İmajınızın bu şekilde olumsuz etkilenmesi hem hesabınızın etkileşimini düşürecek hem de satışlarınızın durağan olmasına neden olacaktır. İmajınızı korumak ve mevcut satışlarınızı artırmaya devam etmek istiyorsanız olumsuz yorumlara verdiğiniz cevaplarda kibar içerikler oluşturmalısınız. Sahip olduğunuz tutum takipçilerinizin gözünde ürün ve hizmetlerinizin kaliteli olduğu algısını yaratacaktır. Bu sayede tarafınıza olumsuz yorumlar gelse dahi kendinizden emin adımlarla hesabınızı büyütmeye devam edebilirsiniz.

İyileştirme Üzerine Danışmak

Kötü yorumlara yanıt verme süreciniz sonrasında yapmanız gereken bir diğer eylem ise aldığınız yorumlar özelinde iyileştirme yapmak olacaktır. Bu noktada takipçilerinize fikir sormanız da hoşgörülü tutumunuzu gösterecektir. Takipçilerinizden gelen olumsuz yorumlar sonrasında kendilerine danışmanız aynı zamanda takipçilerinize kendini daha değerli hissettirir. Bunun yanı sıra takipçilerinizle aranızda samimiyet olmasını istiyorsanız da bu durumu değerlendirebilirsiniz. Olumsuz bir yorum aldığınızda mükemmeliyetçi ve kibirli bir tutum sergilemek yerine doğruluk payı olduğu durumlarda olumsuz yorumları kabul etmeniz gerekir. Bu durum takipçileriniz tarafından açık bir şekilde fark edileceği için mevcut imajınızı yükseltmeniz de mümkün hale gelecektir.

İlginizi Çekebilir:Sosyal Medya Kampanyası Başlatmadan Önce Bilmeniz Gerekenler
share Paylaş facebook pinterest whatsapp x print

Benzer İçerikler

Sosyal Medyada Takipçi Kaybetmeyi Durdurun
X (Twitter)’da Etkili Tweetler Nasıl Atılır
Influencer İşbirliklerinde Başarılı Kampanyalar İçin Rehber
Marka Sadakati Oluşturmanın Sosyal Medya Yolları
Sosyal Medya İçeriğinde Görsel Tasarımın Önemi
Stratejik Bir Yaklaşımla Sosyal Medya İçin İçerik Takvimi Oluşturmak

Yorumlar

    Derya Aslan dedi ki:

    Sosyal medyada olumsuz yorumlara nasıl yanıt verileceğini anlatan bu makale, takipçilerle etkili iletişim kurmak isteyenler için faydalı bilgiler sunuyor.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Alp Erkin | © 2024 | Tüm Hakları Saklıdır