LinkedIn’de Kişisel Marka Oluşturmanın Güçlü Yolları

LinkedIn kişisel marka oluşturma ipuçları arasında belirtilen noktalar sayesinde hesabınızı etkili bir şekilde büyütebilirsiniz. LinkedIn hesabınızı büyütmek size kariyer ve gelişim anlamında birçok olumlu etki sağlayacaktır. Bu nedenle iş hayatınız boyunca LinkedIn hesabınızla ilgilenmeniz gerekir.

Hedef Kitle Belirlemek

Profesyonel LinkedIn profil geliştirme aşamalarının ilk basamağında öncelikle hedef kitlenizi belirlemek bulunmaktadır. Hedef kitlenizi analiz etmeden yaptığınız paylaşımların tutarlılık seviyesi düşük olabilir. Uygulama üzerinden tanıtacağınız hizmetiniz için hangi kitleye hitap edeceğinizi bilmek uzun vadede nasıl içerik üreteceğinizi de belirlemenizi sağlar. Bu sayede her zaman istikrarlı ve aynı temaya sahip olan paylaşımlarda bulunabilirsiniz. Hizmetleriniz doğru kişilere ulaşacağı için LinkedIn üzerinden etkili bir pazarlama yapabilir ve kişisel markanızı etkili bir şekilde oluşturabilirsiniz.

Profili Profesyonel ve Hedef Kitleye Uygun Bir Şekilde Düzenlemek

Profesyonel ve güçlü bir görünüm için profilinizi uygun bir şekilde düzenlemeniz gerekir. Hesabınızı ziyaret eden kişiler profilinize göz attığında kendini tatmin olmuş hissetmelidir. Aynı zamanda bu kişilerin sunduğunuz hizmetle ilgili açıklayıcı bilgileri de profilinizde görmesi gerekir. Bu nedenle profilinizi oluşturmanın her aşamasında bu etkeni göz önünde bulundurmalısınız.

Uygulama Özelliklerini Aktif Bir Şekilde Kullanmak

LinkedIn’de etki yaratma yolları arasında sizlere sunulan tüm özellikleri aktif bir şekilde kullanmak bulunur. Buna göre profilinizin açıklama bölümünü etkili bir şekilde oluşturmakta fayda vardır. Profilinizi ziyaret eden kişiler açıklama kısmını okuyarak hangi hizmetleri sunduğunuzu net bir şekilde anlamalıdır. Bunun yanı sıra yaptığınız paylaşımlarda da yararlanabileceğiniz tüm özellikleri kullanmalı ve sayfanızın etkileşimini artırmalısınız.

İçerik Planlaması Yapmak

LinkedIn uygulamasında markalaşmak istiyorsanız mutlaka paylaşım öncesinde içeriklerinizin planlamasını yapmalısınız. Planlamalarınız doğrultusunda yaptığınız tüm içeriklerin mutlaka hizmetiniz ve markanızla ilgili olması gerekir. Hizmetinizin dışına çıkan paylaşımlar yapmanız profilinizi ziyaret eden kişilerin kafasını karıştıracaktır. Her paylaşımınızda güncel bir soruna değindikten sonra bu sorunu çözecek olan kendi hizmetinizi vurgulayarak kişilerin dikkatini çekebilirsiniz.

Paylaşım Sıklığını Belirlemek

Kariyer geliştirme için LinkedIn kullanımı sizlere doğru tekniklerle birçok avantaj sağlayacaktır. Uygulamanız gereken tekniklerden birisi de yapacağınız paylaşımlar için bir takvim oluşturmaktır. Gün içerisinde birçok paylaşım yapmanız sahip olduğunu LinkedIn hesabının yükselmesinde etkili olmaz. Bunun yerine yoğunluk düzeyinin fazla olduğu zaman dilimlerinde etkili paylaşımlar yaparak sayfanıza daha fazla kişiyi çekebilirsiniz.

Paylaşımlarınız için bir sıklık takvimi oluşturmanız markalaşma yolunda daha istikrarlı bir şekilde ilerlemenizi sağlayacaktır. Bu sayede profilinizdeki her eylemde disiplini yakalayabilir ve gerçek bir marka haline gelebilirsiniz.

Diğer Paylaşımcılarla Etkileşime Geçmek

Kişisel marka için içerik stratejileri arasında gözden kaçırmamanız gereken noktalardan birisi de diğer içerik üreticileriyle etkileşime geçmektir. Sizinle aynı ya da benzer şekilde markalaşma yolunda olan diğer kişileri takip etmeniz profilinizin etkileşimini avantajlı bir şekilde artıracaktır. Aynı zamanda uygulama üzerinde bu kişilerle sohbet ederek fikir alış verişi yapabilir ve ağınızı daha fazla genişletebilirsiniz.

Diğer kişilerle kuracağınız iletişim LinkedIn hesabınızın daha fazla kişinin karşısına çıkmasını sağlar. Bu sayede hesabınız birçok kişi tarafından keşfedilecek ve geri dönüşler almaya başlayacaksınız. Bu tekniği uygulamak markalaşma yolunda son derece önemli bir adım olarak ifade edilebilir.

Eğitimlere Katılmak

LinkedIn üzerinde bir marka haline gelmek istiyorsanız profilinizi ziyaret eden kişilere hizmetiniz doğrultusunda ne kadar eğitimli olduğunuzu da göstermelisiniz. Bunun için alanınızla ilgili eğitimlere katılarak sertifika alabilir ve bu sertifikaları profilinizde açık bir şekilde paylaşabilirsiniz. Böylece profilinizi ziyaret eden kişiler size ve hizmetlerinize sonsuz bir şekilde güvenecek ve sizi tercih edecektir.

İlginizi Çekebilir:Sosyal Medya Kampanyası Başlatmadan Önce Bilmeniz Gerekenler
share Paylaş facebook pinterest whatsapp x print

Benzer İçerikler

LinkedIn Reklamları ile Profesyonel Ağınızı Büyütmenin Sırları
LinkedIn’de B2B Pazarlama Stratejileri
LinkedIn’de İşinizi Genişletmek İçin Etkili Pazarlama Stratejileri
LinkedIn’de Etkili İş Ağı Kurma Taktikleri

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Alp Erkin | © 2024 | Tüm Hakları Saklıdır