Kriz Anlarında Sosyal Medya Kriz Yönetimi Stratejileri

Kriz anlarında sosyal medya yönetimi yapmanın çeşitli ipuçları bulunur. Birtakım noktalara dikkat etmek ve buna uygun stratejiler geliştirmek oldukça büyük bir önem taşır. Bu sayede yaşanan kriz ortamı etkin bir şekilde dağılacak ve marka itibarını korumaya devam edecektir.

Sosyal Medyada Kriz Yönetimi Nedir?

Sosyal medyada kriz yönetimi birçok markanın belirli aralıklarla yapmak durumunda kaldığı bir eylemdir. Bazı durumlarda markalar yönettikleri sosyal medya hesaplarında yanlış anlaşılmaya son derece müsait olan çeşitli paylaşımlarda bulunabilir. Böyle durumlarda ise sosyal medya kullanıcıları hiç vakit kaybetmeden tepkilerini etkin ve hızlı bir şekilde ortaya koyar. Yaşanan bu linç ortamı ise son derece hızlı bir şekilde markanın itibarını ve prestijini istenmeyen şekilde zedelemeye başlar. Bu nedenle markanın zarar görmemesi için sosyal medya hesapları üzerinde oldukça başarılı bir şekilde kriz yönetimi yapılmalıdır.

Markalar meydana gelebilecek olan krizleri daha iyi bir şekilde çözmek için önceden bu durumu aktif olarak tespit etmelidir. Bunun için yapılması gereken ise düzenli olarak sosyal medya hesaplarına gelen yorumlara ve mesajlara detaylı bir şekilde bakmaktır. Yapılan bu incelemeler olası bir krizin gelip gelmeyeceğini ve ne kadar şiddetli olacağını gösterebilir. Aynı zamanda profesyonel bir şekilde sosyal medya hesaplarını yürüten şirketlerin mutlaka kriz anının çözülmesi için ilgili departmanları olması gerekir. Aksi halde yaşanan krizler profesyonel olmayacak bir şekilde çözülmeye çalışılacağı için sonuç başarılı olmayacaktır.

Sosyal Medyada Kriz Yönetimi Nasıl Yapılır?

Sosyal medyada kriz yönetimi başarılı bir şekilde yapılmak isteniyorsa bu noktada kişilerin son derece hızlı bir şekilde hareket etmesi gerekir. Anında müdahale edilmeyen krizler sosyal medyada hızlıca büyüyeceği için sonrasında müdahale etmek daha zor bir hale gelebilir. Bu nedenle yaşanan yanlış anlaşılma durumu tespit edildikten sonra hiç vakit kaybetmeden profesyonel bir şekilde açıklama yapılmalıdır. Bu noktada dikkat edilmesi gereken unsur ise ortadaki yanlış durumun işletme tarafından kabul edilmesidir. Aksi halde takipçileriniz ve müşterileriniz size olumsuz tepkilerde bulunmaya devam edecektir. Bu şekilde marka ve şirket itibarını korumak daha mümkün bir hale gelir.

Eğer mevcut itibar sarsıldıysa aynı pratiklik düzeyiyle bu itibarın yeniden oluşturulması gerekir. Bu aşamadaki önemli nokta ise müşteri ihtiyacını gözlemlemek ve müşterinin fikirlerini önemsemektir. Bu sayede ortaya çıkan istenmeyen kriz dönemi en az hasarla sonlanacaktır. Ardından işletmenin sahip olduğu itibarını yeniden kazanması da mümkün hale gelir.

Kriz Yönetiminde İzlenen Stratejiler

Kriz yönetimi profesyonel özellikler taşıyan tüm işletmelerin hakim olması gereken bir konudur. Bu noktada işletmeler bünyesinde kriz anını etkin şekilde yönetme kabiliyeti bulunan çalışanlarına yer vermelidir. Bu kişiler düzenli olarak sosyal medya hesapları üzerinde inceleme yapacağı için birçok kriz anı en başından aktif bir şekilde engellenebilir. Bu nedenle sosyal medya hesaplarında aktif olan işletmelerin daha başarılı olması mümkün hale gelir.

İzlenen tüm stratejiler ortaya çıkan krizin büyüklüğüne bağlı olarak belirli bir zamanı kapsayabilir. İşletmelerin bu zaman aralığı içinde profesyonel çizgisinden çıkmaması gerekir. Aynı zamanda işletmeler her daim müşterilerine ne kadar önem verdiğini de etkin olarak göstermek zorundadır. Bu sayede yaşanan kriz olaylarında olumsuz tepkilerin yanı sıra çeşitli olumlu tepkilerle karşılaşmak da mümkün hale gelir. Tüm kriz anında işletmelerin müşterilerine karı şeffaf bir tutum sergilemesi gerekir. Bu noktada işletmeler müşterilerine farklı iletişim seçenekleri de sunarak müşterilerin her daim kendilerine ulaşabileceğini göstermesi son derece büyük bir önem taşır.

İlginizi Çekebilir:LinkedIn İçin Profesyonel İçerik Planı Hazırlama
share Paylaş facebook pinterest whatsapp x print

Benzer İçerikler

Sosyal Medya Takipçi Artışı İçin En İyi Stratejiler
Sosyal Medya Optimizasyonu Yaparken Önemli Noktalar Nelerdir?
Sektörlere Göre Sosyal Medya Kullanımı
Sosyal Medyada Algoritma Değişikliklerine Nasıl Ayak Uydurabilirsiniz?
Görsel İçeriklerin Etkisini Artırmak İçin Tasarım İpuçları
Sosyal Medyada Gizlilik ve Güvenlik Önlemleri Hesabınızı Koruyun

Yorumlar

    Burcu Özkan dedi ki:

    Sosyal medya hesabımda kriz anında hızlı ve doğru bir şekilde harekete geçerek markamın itibarını koruma şansını elde ettim.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Alp Erkin | © 2024 | Tüm Hakları Saklıdır