Influencer Marketing: Markanız İçin Doğru İsimleri Nasıl Bulursunuz?

Influencer marketing günümüzde ürün ve hizmet pazarlaması yapan birçok kişinin tercihi haline gelmektedir. Sosyal medya üzerinde fenomen olan kişilerin kitleler üzerindeki etkisi göz önünde bulundurulduğunda bu pazarlama stratejisi etkili bir şekilde uygulandığında oldukça işe yarayacaktır.

Hedef Kitle Analizi Yapmak

Hedef kitle analizi her pazarlama türünde olduğu gibi Influencer alanında düzenlediğiniz stratejilerde de olması gereken bir unsurdur. Eğer ürün ya da hizmetlerinizin bir ınfluencer tarafından pazarlanmasını istiyorsanız mutlaka öncesinde hedef kitlenizi analiz etmeniz gerekir. Hedef kitlenize uygun olmayan bir ınfluencer seçiminde bulunmanız pazarlama stratejilerinizin işe yaramasını engelleyecektir.

Ürün ve Hizmetlerinizi İyi Tanımak

Sosyal medya pazarlama eylemlerinizde her konuda dikkat etmeniz gereken bir unsur varsa o da ürün ve hizmetlerinizi tanımaktır. Ürün ve hizmetlerinizin kitleye ne yarar sağlayacağını tam anlamıyla bilmezseniz bu noktada markanız için de doğru bir isim bulmanız mümkün olmayacaktır. Doğru isimlerle yürüttüğünüz çalışmalarınız her daim sosyal medya üzerinde daha başarılı sonuçlar verecektir. Bu nedenle ürün ve hizmetlerinizi tanımanız, bu unsurlara uygun isimlerle işbirliği yapmanız gerekir.

Sosyal Medya Üzerindeki Influencer’ları Takip Etmek

Eğer pazarladığınız ürün ve hizmetlerle ilgili bir influencer ile çalışmak istiyorsanız öncelikle bu fenomen dünyasına hakim olmanız gerekecektir. İlgili araştırmaları yapmadan rastgele bir şekilde sosyal medya influencerları ile iletişime geçmeniz stratejilerinizin olumsuz sonuçlanmasına neden olur. Bu nedenle bu pazarlama türünü uygulamaya geçirmeden önce bir süre boyunca mecralar üzerindeki fenomenleri takip etmenizde ve onların eylemlerini gözlemlemenizde fayda bulunur. Bu aşamada influencer olan kişilerin marka ve ürün tanıtımlarını nasıl yaptığını da inceleyebilirsiniz.

Influencer ve İçerik Analizi Yapmak

Marka işbirliği yapma aşamasında tercih edeceğiniz influencerların hesaplarını iyi bir şekilde incelemeniz ve sosyal medya hesaplarını nasıl kullandıklarına bakmalısınız. Bu sayede markanız ve influencer arasındaki uyumun ne ölçüde olduğunu da açık bir şekilde görebilirsiniz. Aynı zamanda influencer olan kişilerin yaptıkları paylaşımlara da teker teker bakmanız gerekecektir.

Bu aşamada dikkat etmeniz gereken en önemli noktalardan birisi tercih etmek istediğiniz fenomenlerin nasıl bir takipçi kitlesine sahip olduğudur. Bu fenomenin daha önce sosyal medya hesabı üzerinden yaşadığı olumsuz durumları ve takipçilerine karşı olan tutumunu da mutlaka gözden geçirmelisiniz. Takipçi sayısı fazla ancak takipçileri tarafından yeteri itibarı görmeyen bir influencer tercih etmeniz pazarlama stratejinizi olumsuz etkileyebilir.

Influencer Hesap Özelliklerini İncelemek

Doğru influencer bulma aşamasında ilgili fenomenlerin profillerine girerek detaylı bir analiz yapmanız gerekecektir. Bu analiz sırasında fenomen kişilerin hangi alanda içerik ürettiği, takipçileriyle nasıl bir iletişim olduğu ve daha birçok faktör etkili bir rol oynayacaktır. Pazarlama stratejinizin olumlu sonuçlanmasını sağlayacak unsurlar arasında influencerların takipçileriyle hangi oranda etkileşime geçtiğini incelemek de bulunur. Profil üzerindeki çekilen videolara, hikayelere ve yorum kısımlarına bakarak işbirliği yapmak istediğiniz kişilerin sosyal medya kullanımı hakkında fikir sahibi olabilirsiniz.

Uzun Vadeli İşbirliği Anlaşması Yapmak

Eğer hangi influencer ile işbirliği yapacağınıza karar verdiyseniz bu kişiye profesyonel bir şekilde mail aracılığıyla ulaşmanız gerekecektir. Kurduğunuz yazılı iletişimde kendinizi, ürün ve hizmetlerinizi tanıttıktan sonra talebinizi belirtebilirsiniz. Ürün ve hizmet tanıtımınıza uygun olduğunu düşündüğünüz influencer ile uzun vadeli bir anlaşma yapmak ise markanızı büyük ölçüde güçlendirecektir.

Bu sayede tutarlı bir işbirliği süreci doğrultusunda markanızın imajını koruyabilir ve düzenli olarak kendi işletmenize müşteri akışı sağlayabilirsiniz. Ürün ve hizmetlerinizin kalitesinden eminseniz çalışmak istediğiniz doğru isim de sizinle severek ve hevesle çalışmak isteyecektir.

İlginizi Çekebilir:Sosyal Medya Kampanyası Başlatmadan Önce Bilmeniz Gerekenler
share Paylaş facebook pinterest whatsapp x print

Benzer İçerikler

Aylık Sosyal Medya Raporu Nasıl Hazırlanır?
Etkili Retargeting Reklam Stratejileri Nasıl Oluşturulur?
Hashtag Nedir? Nasıl En Etkili Bir Şekilde Kullanılır?
Sosyal Medyada Kullanıcı Deneyimi Geliştirmek İçin Öneriler
Sahte Takipçi ve Beğeni Almanın Tehlikeleri
Reklam Performansını Artırmak İçin A/B Testi Nedir?

Yorumlar

    Elif Arslan dedi ki:

    Bu makale, markam için influencer seçerken nelere dikkat etmem gerektiğini anlamama gerçekten yardımcı oldu. Teşekkürler

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Alp Erkin | © 2024 | Tüm Hakları Saklıdır